Bemutatkozás

Szalay Kornélia vagyok, egy tizenegy éves nagyfiú édesanyja. 

Érettségi után a Pető Intézetbe jelentkeztem konduktor-tanító szakra, ahol megtanultam, hogy a konduktív pedagógia eszközeivel hogyan javítsam azoknak az életminőségét, akik elsősorban központi idegrendszeri sérülés miatt nehézséggel és kihívással szembesülnek. Ez a pedagógia módszer tanulni tanít, vagyis a tanulási képességeket fejleszti.

A konduktív módszer által lehetőséget adunk a személyiség minden oldalú kibontakoztatására, valamint lehetővé teszi a társakkal való együttműködést is, integrációra készít fel. Olyan komplex pedagógiai programokat készítettem gyakorlatorientált tanulmányaim alatt, amely magába foglalja a mozgásnevelést, a beszédnevelést, az önellátást, az óvodai nevelést és az iskolai oktatást is. Mivel a sérült diákok nagyon eltérő szinten teljesítettek, ezért a differenciálást minden órán nagyon kreatívan, sokoldalúan kellett alkalmazni. A főiskolai évek alatt szerzett tapasztalatok, módszerek nemcsak azoknál alkalmazhatók, akiknek sérült a központi idegrendszerük, hanem bármely általános iskolában.

2008-ban elvégeztem a Tanulásmódszertan tanulása című 30 órás akkreditált továbbképzést, hogy diákjaimnak szélesebb körű módszertani ismereteket adjak.

Ahhoz, hogy hatékonyan tudjam segíteni az alsó tagozatos gyermekek fejlődését, hogy észrevegyem a tanulási nehézségeik mögött rejlő okokat, 2010-ben elvégeztem az Alapozó Terápia: Módszer a gyermeki idegrendszer mozgásos-érzékszervi fejlesztésére című 120 órás akkreditált pedagógus-továbbképzést. Az itt szerzett ismereteket azóta is használom diákjaim segítésében, legyen az a megmaradt, tanulást nehezítő reflexek leépítése, vagy a diszlexiával, alaki diszgráfiával küzdő diákok vezetése, illetve a mozgásügyetlenségben szenvedő diákok felzárkóztatása. Ezt a komplex fejlesztést beépítem a tanóráimba, illetve a Bubóban tartott foglalkozásaimba.

Az élethosszig tartó tanulás vágya folyamatosan jelen van az életemben, így a főiskolai tanulmányok elvégzése után a Debreceni Egyetemen viselkedéselemzői oklevelet, majd a Pécsi Tudományegyetemen pszichológus diplomát szereztem. A tanulók személyiségének fejlesztéséhez, a pedagógiai problémák felismeréséhez, hatékony kezeléséhez nagyban hozzájárultak a pszichológia szakon öt éven keresztül végzett tanulmányaim.

Tizenhét éve dolgozom az egyik kerületi iskolában. Tizenhárom éve végzek tehetségazonosítást, célom felismerni a tehetség-ígéreteket és segíteni őket képességeik kibontakoztatásában. 

A tehetségazonosító módszer továbbfejlesztése céljából 2010-ben elvégeztem a Magyar Tehetségfejlesztő Szervezetek Szövetsége által szervezett Tehetség és kreativitás elnevezésű akkreditált képzést, majd 2019-ben a „Felkészítés az iskolai 5. évfolyamos tehetségazonosítást támogató online mérés lebonyolításához és a tehetségígéretek kapcsán felmerülő  intézményi feladatok koordinálásához” című 30 órás akkreditált pedagógus-továbbképzést a Nemzeti Tehetség Központ szervezésében.

2021-ben az Oktatási Hivatal által szervezett  Diagnosztikus Fejlődésvizsgáló Rendszer (DIFER) használata és az erre alapozott fejlesztés 4-8 éves korban című 30 órás akkreditált képzésén, valamint Az innovatív IKT használat a probléma alapú oktatásban című 30 órás akkreditált továbbképzésén vettem részt.

2020-ban és 2022-ben elvégeztem Polgár Judit Sakk Alapítványának 30+30 órás akkreditált továbbképzését A tehetségfejlesztő sakk, mint oktatási eszköz címmel az 1-4. évfolyamon.  

2022-ben a Logopédia Kiadó Kkt. szervezésében A Diszkalkulia Pedagógiai Vizsgálata című 30 órás akkreditált továbbképzésén vettem részt.

2023-ban a Budapesti Műszaki Egyetemen pedagógus szakvizsgát szereztem. 

Elfogadó, a tanulók személyiségét tiszteletben tartó, diákokban értéket kereső attitűddel kísérem tanítványaim mindennapjait, fantasztikus kihívás.

Emellett nagyon fontosnak tartom a gyermekek, fiatalok pszichés megsegítését (szorongás, magatartásproblémák, tikkelés, elektív mutizmus, dühkitörés, szülőkkel való konfliktusok, pszichoszomatikus betegségek esetén), valamint a szülők bevonását a nevelési gondok, a gyermekkel kapcsolatos problémák elemzésébe és a megoldási lehetőségek megtalálásába.

 

 

A Bubo Fejlesztőműhely megálmodója.